Hur bra är bäst?

Såg det där Skavlan-avsnittet som Schulman skrivit om i sitt blogginlägg. Avsnittet där Anja Pärson är med och nämner att hon bor i Monaco. Hon berättar om att hon gillar att vara en sådan som är bäst i världen när hon gör något. Jag vill också vara en sådan som är bäst i världen. Jag vet bara inte i vad. Jag måste kanske utsätta mig för många fler saker så att jag vet vad jag är sugen på. Jag skulle åtminstone aldrig flytta till ett annat land för att slippa betala skatt (om det nu är det Anja gjort). Rätt ska vara rätt!

Jag är nog i alla fall bland världens tusen bästa när det gäller elitistisk humanism. Jag gillar när människor har bra smak och gör sitt bästa, men jag vill att det ska ske solidariskt. Det är så jag vill leva. Jag vill att vi ska göra vårt bästa och att vi ska ta hand om varandra.

(Jag är också bland världens tusen främsta när det gäller att tänka en sak och göra något annat. Man kan nästan tro att jag är Moderat.)

