The Lion’s roar

I går var jag nästan servicetekniker. Jag installerade Lion på hustruns aluminium-Macbook (från tidigt 2009 med 4 GB RAM). Det tog jättelång tid. Mest för att App Store var superlångsamt. Det tog ca 9 timmar att få ner en kopia av Lion! Det tog också lång tid att ta back-up på bilder och filer på datorn. Så går det om man tar back-up en gång per år (= säkerhetskopiera regelbundet, så att det inte blir en plåga när du väl gör det).

Själva installationen gick fort. Det tog ca 25 minuter. Jag var lite orolig för att datorn skulle bli en aning långsam med det nya systemet. Men det blev den inte. Om något blev den en aning snabbare än vad den var förut! Jag är positivt överraskad. Och det är också vad jag vill säga: har du tillräckligt med RAM (minst 4 GB) så kan du uppdatera din mac till Lion, även om den har några år på nacken.

