yeah yeah jag!

17 februari 2005

jag läste ut ytterligare en camus igår. fan vad smart jag blir!
boken ingår inte ens i kursen! vill citera det som fick mig
att skratta och bli glad, han citerar ur dostojevskij:

”Allstå skall Kirilov begå självmord av kärlek till mänskligheten.
Han skall visa sina bröder en svår och lysande väg, som han skall
gå först av alla. Hans självmord är ett pedagogiskt självmord.
Kiriliov offrar sig … Han förblir människo-guden, övertygad om
att döden saknar framtid, genomträngd av evangelisk dysterhet:
‘jag för min del’, säger han, ‘är olycklig därför att jag är
tvungen att bevisa min frihet.'”

nu läser jag anteckningar från ett källarhål, men jag kommer säkert
inte hinna, för jag måste läsa om mina strindbergböcker till måndag.

det är kul att bli hjärntvättad och kalla det utbildning.

för övrigt skrev jag kapitel tre på manuset.

såg en dokumentär om islam, men jag skulle föredra mer detaljer.
jag vill veta om det stämmer att mohammed först bad sina anhängare
att vända sig mot jerusalem och inte mecka. men icke, det sa de
inget om. jävla amatörer!

i förgår såg jag en dokumentär om att det eventuellt kan finnas
11 dimensioner i universum. så om det händer konstiga saker i ditt
liv vet du vad det beror på. fick även veta, enligt kvantfysiken,
att om du försöker gå igenom en vägg, finns det en viss sannolikhet
att du lyckas minst en gång, om du ihärdigt försöker i en miljard
år. allt är sannolikhet, det finns inga bestämda regler.

heh. ja. de kommer kliva på oss. länge leve alla.

