i taket lyser pretentionerna

11 januari 2005

idag vann jag 100 kr på triss!
idag hundra, imorgon 50 miljoner!
med pengarna köpte jag två nitlotter,
och sparade resten. ekonomisk som man är.

dagens författarbesök: johanna thydell (tror
det stavas så). hon pratade lite om sitt 24åriga
liv och sin hitbok (i taket lyser stjärnorna). hon
var charmig och ödmjuk på ett pretentiöst sätt.
och i mina ögon lös stjärnorna och det kändes inspirerande
på något sätt, även om hennes bok inte är bland de
bästa jag läst. hon påpekade flera gånger att hon
inte vill verka pretto, men jag stämplade henne
med min stora pretto-stämpel. and thats it. och
efter lektionen ville flera få sina pocketböcker
signerade, jag hade inte med mig min bok för jag
tror inte på sånt. som om livet blir bättre av
att ha någon annans signering i min pocketbok.
nåja, får sluta vara så negativ.
egentligen är jag snäll.

bah. blev sugen på att dricka öl nu.
får köpa imorgon. läste iaf sartres pjäs,
inför lyckta dörrar, eller vad den nu heter
på svenska. av någon anledning kunde jag allt
redan, men det var bra att läsa den, nu kan
jag bocka av den från läslistan och leka pretto.

