bonjour lolipop

8 november 2004

läste klart en dåligt skriven biografi

om bukowski idag och bonjour tristesse.

jag älskar den titeln. mycket mer än själva

inehållet, även om den var rätt bra. hade

den hetat något annat hade jag aldrig köpt den.

 

igår när jag köpte en stor felixpizza,

och en liten felixpizza räknade jag ut

att det skulle kosta 34 kr. ställde mig

i kön och när det blev min tur la jag fram

mynten jag i förväg förberett. kassörskan

mumlade något, och hon sa att det var fel summa.

hon höll mynten i den utsträckta handen, och

jag trodde att hon menade att jag gett henne

för mycket. pedagogiskt förklarade jag att

den stora kostade 24 och den lilla 10, 10+24=34,

och att jag inte gett för mycket. sen sa hon

att den lilla kostade 11. jahaaa, sa jag

och kände mig korkad. rotade fram en krona

till och sa förlåt. när jag tittade på honom

bakom mig i kön såg jag hans föraktfulla blickar.

typiskt att det var kassörskan som hatar mig.

nu tror hon att jag är en idiot också.

om 5-6 timmar ska jag vakna. om 7 timmar

ska jag skriva tenta. jag vill inte, jag

vill inte! på tisdag ska jag intervjua en

lärare om grammatikundervisning i skolan.

jag vill inte! skiter väl i grammatiken

och hur den borde undervisas! det känns

som jag är på väg att hamna i en period

då jag bara vill vara full, låsa ute världen

och låta den leva utan mitt aktiva deltagande.

efter tentan ska vi eventuellt dricka öl med

klassen, och jag känner på mig att mitt kort

kommer tömmas flitigt och frekvent.

ojoj, nu låter jag så bitter, elelr snarare

var så bitter, att jag blev glad av det.

ska berätta en rolig historia jag fick höra

igår. den är inte rolig, så alla kan sluta

läsa nu:

det var den här killen

som köpt en motorsåg för

att… ja, såga ner sin skog

eller något. och för alla pedanter

kan vi säga att skogen bestod

mestadels av granar. (jag själv är

jättejobbig när folk berättar

roliga historier, jag frågar om

detaljer, tills hela poängen

faller i glömska, och berättaren

blir arg och slår mig med en tom

flaska, nåja)

han fick sin motorsåg som han

beställt från hobbex för 2000kr.

iaf, första dagen sågade han

10 träd, sen orkade han inte mer.

andra dagen 20, tredje 30 och

fjärde dagen föll han utmattad på

marken efter 35 stycken. iaf, han

tog sig hem på något sätt och

såg på förpackningen att sågen

skulle klara minst 500 träd.

”500 my ass” tänkte han och

ringde företaget som tillverkade

motorsågen och klagade på att

den var helt kass!

– försöker ni döda mig eller vad!

skrek han i luren.

nästa dag hade företaget skickat

sin representant, för att se

vari felet bestod.

när han startade motorsågen

ryckte skogskillen till och skrek

– vad är det för jävla oväsen?

så.

One thought on “bonjour lolipop

Kommentarer inaktiverade.