Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma tecken

Läser om en författare som säger att hon har rutin och skriver 30 000 tecken om dagen. Give or take. Det är mycket. Jag räknade ut att det är strax under 10 sidor om dagen, eller cirka 1,25 sidor per timme på en vanlig arbetsdag. Hon är ju nästan som Sartre. Har för mig att han snittade 20 maskinskrivna sidor varje dag. Det måste vara som att köra bil i 300 km/h. Allt är suddigt. Man ser knappt vad man har framför sig. Om det dyker upp en hjort på vägen kommer hjorten inte ens uppfatta att något närmade sig. Antar jag. Jag åker nästan aldrig bil, och än mindre i hastigheter över 50 km/h.

Jag får växla upp. Mina fem-sex meningar om dagen känns plötsligt väldigt, väldigt futtigt. Jag måste våga vara dålig. Mer än någonsin.

Författaren jag menar heter Katerina Janouch. Jag har ingen aning om vem hon är men hon ger mig jävligt mycket ångest just nu. Hör du det, Katerina?

Den här texten innehåller 924 tecken.

