spöken

13 oktober 2004

tenta idag.
50% chans till
kanske G.

vi började
supa klockan
15. samtidigt
som vi tittade
på bukowski.

das K ska till
stockholm imorgon,
och jag förstår inte.
vad är det
för mening att
knulla med någon
man gjort slut med
två gånger tidigare.

vi gick runt bland
de döda. det tar nog
flera timmar att
utforska kyrkogården;
så jag ska dit igen.
och jag hatar mig själv
för att jag inte kan låta
bli att vara ironisk när
det är meningen att man
ska vara allvarlig;
alla familjegravarna.
– jag vill bli kremerad (jag)
– ja, jag också!
vad spelar det för roll.
man är ju liksom död.

och de där stora; det
är bara egoister och
människor som inte
förstår människor som
medvetet låter bygga
stora gravar.

 

14 oktober 2004

skola idag.
ny delkurs. och
typ alla som
var där var
bakfulla och
luktade sprit.

de hade varit
ute och firat
tentan och försökt
ringa mig men
de hade fel
nummer, eller
något sånt.
men det gjorde
inget, för just
vid den tiden
igår gick jag
runt bland de
mänskliga
ruinerna
och försökte
känna mig som
lord byron.

– det var bra att
ni ringde fel.
jag är ju ändå
så fattig.

 

15 oktober 2004

N var nära att
svimma under
lektionen idag

hon: oj, jag tror jag
ska svimma… måste lägga
mig ner

så la hon sig på golvet.

och läraren som var mitt
i en mening: hmmm…

sen blev det lite förvirrat.

och läraren: det är väl ingen
idé att jag fortsätter prata.
vi tar en kvarts rast.

så gick vi utanför klassrummet

och jag pratade med L
och han: ska du ut och röka nu?

jag: jag har inga cigg, jag vet
inte vad jag ska göra. känner mig
helt vilsen!

så stod vi där och babblade, så
kom C: ibish, ska du med ut och
röka eller?

jag: aaa

hon: vad väntar du på?

jag: diiiig!

senare, vet inte vad
vi pratade om, men jag
till C: du kan inte muta
mig. jag går inte på sånt!

hon: en cigg sa du?

jag: mm, kanske,men det där
tar jag som en gåva.

