Äpplen och töntar

Idag pratades det om iPhone på lunchen. De som satt vid bordet är inte särskilt teknikintresserad, men ändå kände alla till att Apple hade sin presentation igår. Hur ofta händer det att folk pratar om vad Sony Ericsson presenterat? Till och med jag som gillar teknik skiter i vad Sony Ericsson presenterar! Nu har Apple verkligen sparkat in dörren och blivit folkliga. I vår vardag 2.0 pratar vi om telefoner som ger svar på tal istället för Dallas, Rederiet och Tre Kronor.

Annat var det under det gråa 90-talet, när jag och pc-tönten bråkade i skolkorridoren nästan varje rast. Snacka om slöseri med tid. Han hade inget att komma med i debatten. I alla fall tills Windows 95 lanserades och sopade banan och lite till. Nu när macen och Apple fått sin revansch, och jag råkat få rätt, tänker jag Hah! Vad var det jag sa! Been there, done that. Jag är inte långsint.

PS. PC-tönten kör förmodligen mac idag. Sist jag kollade hade han köpt en lägenhet i centrala Stockholm.

MVH // Hisingen

apple logo

 

