läggdags tisdag

6 september 2005

idag kände jag mig dissande. ville väl helt enkelt ha en dag för mig själv. alla hatar läraren vi har nu, utom jag. hon är ju människa som alla andra. jag själv inser att jag kommer bli en dålig lärare, hur svårt ska det vara för resten av klassen att inse samma sak? minst hälften kommer bli lika dåliga och ändå har de mage att kritisera andra som gör sitt bästa!

läste även mina gamla dagböcker för att få något hum om vad jag sysslat med senaste året. det är lite oroväckande att allt handlar om att supa, klippa hår och röka. jag framställer mig själv som en alkoholist. förvisso är jag full just nu. men jag vill inte begränsa mig med ramar som jag själv skapat.  samtidigt blir jag sugen på att bara ta och klistra in allt i word och skicka till något förlag. med lite tur blir det säkert uppskattat av rostiga kritiker som tycker att förortsblattar är den nya grejen. förvisso bor jag inte i förorten, men
det skiter nog de i. stämpeln är uppvärmd, och böckerna säljer som smör.

klockan är nu 2:22. det kan endast tyda på att jag alldeles strax ska sova.

jag borde även fortsätta på mitt träningsmanus nummer två, men jag orkar aldrig. även om jag vet hur skiten kommer utvecklas och sluta på ett ungefär.

godmorgon sverige.

