b o r i n g

Jag har efter mycket trån och längtan beställt en iPad 2. Eller snarare, jag har alltid vetat att jag en dag kommer ha en iPad, och inte tagit det så allvarligt eller hårt. Har man en iPhone klarar man sig långt. Men i samma stund som beställningen gjordes fick jag abstinens. Jag vill att den ska komma nu. Inte imorgon, inte om en timme, inte om fem minuter, utan nu!

Drömscenario: Att Elgiganten ringer mig imorgon strax innan arbetsdagen är slut. Att en sur röst på andra sidan luren säger ”Come and get your fucking iWhatever and get the hell out of here!”

Och på tal om inget. Träffade Das K i måndags efter jobbet. Vi drack öl. Han berättade att han skämdes när han träffade folk och berättade att han var arbetslös. Det var gulligt. Sådant ska man inte skämmas för. Inte alltid. Jag sa att han förmodligen lever mitt drömliv. Det sa jag förresten till Martin också för någon vecka sen, när också han berättade om sin arbetslöshet. Jag vet, det låter som jag inte har särskilt höga krav… men så är det inte.

