vi som inte byggt

Jag dödade mest mig själv idag. Med chips, äcklig dip, Quake Live och avslagen öl. Nu sätter jag prickarna över ö, som i död, med Veronica Maggio. Hennes skiva kommer bli en sommarplåga. Det vet alla redan nu. Tror media gillar tanken på att någon dumpat henne. Eller snarare: tror media gillar tanken på människor som blir dumpade. Såja såja, liksom, säger de, och doppar chipsen i dippen.

Pratade med mor idag. Far fyller år nästa vecka. 50 vårar. Prick. De har tagit semester och ska åka en all inclusive till Turkiet. Min far har ägt tre hus hittills. Första huset byggde han i princip från grunden med sina bara händer. På andra huset hjälpte han till med byggandet. Tredje huset köpte han, och byggde om. När mor föreslagit att de kanske ska göra något annat, hade han svarat: ”Jag behöver semester.” Såja såja.

Och på tal om existentialismen. Jag älskar Göteborg. Ibland när jag åker spårvagn kan jag bli lycklig av tanken på hur mycket jag gillar att bo i den här fucking jävla stan… som dödar dig när du är ung. Sen blir det andra bullar.

Gbgftw

 

Läs mer:
DNs artikel om Veronica Maggio
SVDs recension av Satan i Gatan
2 thoughts on “vi som inte byggt

  1. vadå, är hon dumpad av sitt barns pappa nu eller? åhhh. för annars var det väl linnros som dumpade henne? oh well. tycker dom borde sluta sjunga om varandra, blir så skämskudde-aktigt 😀

    • aa, menar att linnros dumpat henne. det är väl honom man tänker på i hennes inte-utan-mitt-krossade-hjärta-låtar. jag som amatör iaf.

Kommentarer inaktiverade.