Potatisgratäng som får betyget 3 av 5

Idag gjorde jag potatisgratäng. Man får passa på när katten sover. Han gillar att lägga näsan i blöt och vill gärna vara med.

Löken på toppen blev lite bränd, men annars blev potatisgratängen helt ok. Kanske lite för torr, men ja ja, skitsamma. Jag följde ett recept från Icas hemsida. Inte för att jag behövde det, men ibland är det bra att få saker bekräftade. Var inte helt säker på hur varm ugnen skulle vara (200 grader), och hur länge gratängen skulle tillagas (ca 50 minuter). Ville ju till exempel inte att den skulle bli bränd.

Om jag ska betygsätta min egen gratäng: 3 av 5.

Sånt som kan förbättras till nästa gång: Se till att inga lökskivor ligger överst. Lägg i mer grädde.

Sånt som jag gjorde bra: Skalade potatisen snabbt och effektivt. Jag minns inte när jag skalade potatis senast, men jag antar att det är som att cykla. Lär man sig det en gång kan man det sen hela livet.

Nu är jag fjantig. Nåja.

