Back on track

Nu kom vi hem från Småland. Kvinnan i mitt liv slängde av sig kläder och väskor och sprang till sin Macbook. Hon är värre än mig. Jag har skapat ett monster.

Resan gick bra. Det var skönt att resa hem på dagen. Då kunde man om man så ville titta ut genom fönstret. Det gjorde inte jag. Jag var upptagen med att läsa DN som till större delen handlade om kärnreaktorn i Japan. Det ser inte så ljust ut, men japaner har iaf bra disciplin.

Gårdagen var fin. Spelade mycket Street Fighter. Fick mycket stryk och gav mycket stryk. Frågan är inte om jag gav mycket mer än jag fick. Det var exakt vad som hände, om du frågar mig. Min tumme blev utsliten. För många eldbollar och uppercuts.

Bebisen var barnslig. Han sov för det mesta. När han var vaken skrek han mycket, eller åt. Han är söt. Jag är morbror. Han är bräcklig. Jag är orolig. När han fyller 20, kommer jag vara… bitter.

street fighter

 

