Pretto is the new black, and black is dead

Lillaextra

Det här bandet är så pretto man kan bli. Från början till slut. Vore jag några år yngre hade jag blivit rädd. Så pass.

De är från Umeå… och inte för att jag bryr mig (men jag inbillar mig att man kan ha roliga supa-skallen-och-glömma-vem-man-är-kvällar där. Inbillar mig också att norrländska studenter tycker att det är exotiskt med killar från södra Sverige som plötsligt befinner sig i Umeå utan att veta vad fan de gör där egentligen. Jag inbillar mig att jag hade fällt elaka kommentarer om deras skotrar, och att de i sin tur skulle försökt få mig att äta rökt renhjärta som de skivat tunt med sina fjällknivar. Men nåja, jag kommer aldrig åka dit. Mina långa resor sparar jag till kontinenten. Norr är ute, i kylan. Trots att människorna där oftast är snälla).

Hur som helst. Bandnamnet är pretto, Det lilla extra. Deras två låtar på Spotify har prettotitlar Vad som helst, heter ena låten. Planer för livet, heter den andra. Det finns även varsin video till respektive låt på Youtube, och ja. Det är pretto hela vägen där också. Behöver jag ens säga att de är filmade i svartvitt och i slow motion?

Men jag gillar låtarna. Det är för mycket, de är en all in, som går hem. Och de går hem oväntat mycket.

Det lilla extra – Planer för livet

Det lilla extra – Vad som helst

