FTW!

Katten

Den här katten gör mig lite ledsen. Helt omotiverat, då det är en bra låt, och inte särskilt sorglig. Men vi kör den på repeat ändå. Låten är Ratatat – Wildcat… sök efter den i Spotify… eller whatever.

Jag gillar att säga whatever. Jag menar det aldrig på riktigt, utan det är mitt sätt att vara ironisk över white trash-amerika… och alla i Sverige som gillar tv 3 och kanal 5. whatever. typ.

Nu när jag ändå håller på så kan jag göra en lista på saker jag gjort sedan sist:

– Blivit morbror. Mamma och pappa är glada. Min syster likaså. Jag tyckte mest att bebisen såg bräcklig ut. Jag blev lite blödig.

– Lyssnat på ännu mer musik. Det känns som jag har ca 3-4 år att ta igen, även om jag inte varit helt avskärmad från vad som hänt här och där.

– Blivit en jokey joker. Jag har en tendens att utvecklas åt fel håll.

– Gått upp i vikt. Den här bantningen går inte åt rätt håll.

– Väntat på att våren ska komma. Helt i onödan.

– Börjat tappa fokus.

– Tagit några enstaka kort med min jättedyra kamera. Mitt problem är att jag inte vågar ta kort bland folk, för då tänker jag på att de tänker på att det är jobbigt att behöva försöka undvika att stå i vägen.

– Börjat läsa på en bok, men kommer inte läsa klart den. Har redan läst den 3-4 gånger. Vet inte ens varför jag började. Kanske är det hon den där tjejen som läser tusen böcker per år… om man inte ska göra något på riktigt så är det lika bra att inte göra det alls. Don’t try. So to say. Hon ger mig ångest.

– Börjat prata tyska. Sporadiskt. Aber natürlich!

– Insett att jag i princip aldrig gjort något riktigt farligt. Någonsin. Det är tveksamt att jag kommer börja göra det nu, och det innebär att jag kommer dö olycklig.

