Core values

Då var Jobs fet och rund, väldigt amerikansk. Nu för tiden ser han nästan andlig ut, smal som om han höll på att offra sig för vår konsumtion. Inte annat än livets ironi, där cancer och levertransplantationer skrapat bort allt oväsentligt från hans kropp. Kvar är bara kärnan, det mest nödvändiga, och det som egentligen betyder något. Så som Jobs ser på det han skapar, det har det bokstavligen blivit av honom själv. Funktionell design helt enkelt. Inget onödigt. Stilrent.

Så här såg han alltså ut på den tiden, 2004, innan han hade besegrat döden… två gånger. Jag tror inte att det blir en tredje gång. Det gör mig ledsen. Oavsett vad finansiella analytiker säger, kommer Apple aldrig bli vad det varit när den dagen kommer.

steve-jobs.jpg

DN har två sympatiska artiklar om nya sjukfrånvaron:

Cook tros ta över efter Jobs
När grundaren är sjuk skakar imperiet
2 thoughts on “Core values

  1. men åh. deppa inte ihop nu, det är LÖRDAG! och du känner inte duden. 😉 jag kör med lite familjen i högtalarna, tips!

  2. Jag deppar inte ÄN. Och mina öl är slut, så den där lördagskänslan kommer nog inte infinna sig… misstänker jag. Vi får se framåt kvällen 🙂

Kommentarer inaktiverade.