rock

bsp.jpg

Den här låten har plågat mig senaste dygnet. Väldigt oväntat att jag lyssnar på en och samma låt på repeat, och i flera timmar. Jag tyckte inte ens den var så bra först, men jag råkade lyssna på den några gånger, och till slut märkte jag att den har någon slags avslappnande effekt. Kanske är det de färgglada hästarna, kanske är det den halvt banala texten, men något gör att den går in i mitt 80-talisthjärta… och stannar där.

 

PS.

Förresten, två ägg har börjat followa mig på twitter. Här är det ena. Han/hon/den/det verkar inte prata svenska, så han/hon/den/det tar förhoppningsvis inte illa upp av att exponeras obarmhärtigt med foto och allt:

egg-1.jpg

Jag vet inte vad som skrämmer mig mest. Ovetskapen om vem/vad som gömmer sig bakom det bräckliga skalet och det mystiska namnet, eller mina nyvunna kunskaper inom sensationsjournalistik á la Aftonbladet (som äcklar och fascinerar mig på samma gång (det där sista sa jag bara för att folk brukar säga så))?

