Helgsaker

Jag vet att jag förmodligen lurar mig själv, men jag tror att jag hade roligt. Saker jag gjort:

– Träffat Das K som äntligen hittat tillbaka till Göteborg. Bara fyra-fem månader senare än planerat. Han sa att han saknat stan, och jag sa att vi saknat honom.

– Lyssnat på samma låt tusen gånger. Se förra inlägget.

– Druckit öl på tre olika ställen. Rockbaren har patetiskt låga priser. Det kompenseras av äcklig öl.

– Pratat jättelite med mor. Hon sa att jag inte blivit morbror än. Pappa tittade på fotboll.

– Rökt för första gången på flera år. Fick en mentolcigg av en jättelång men jättesnäll tjej. Sen rökte jag Camel utan filter. Förvånade mig själv med att inte hosta. Såg lika cool ut som vanligt.

– Ätit bläckfiskringar, som jag oavsiktligt envisades med att kalla lökringar. (Nu blev jag sugen på lökringar bara för det! OCH bläckfiskringar!)

– Snackat skit om italienska spårvagnar.

– Läst en modeblogg om döden. Jag blev ledsen på riktigt. Jag kan vara extremt känslosam, men det visar jag så lite som möjligt. Ingen gillar någon som är ledsen.

– Läst en bokblogg… om böcker. Det finns en människa någonstans i Sverige som förra året avverkat 165 böcker. Jag själv läste en halv bok förra året. Jag ska aldrig mer läsa, ens en halv bok.

– Pantat jättemånga ölburkar på Willys. Blev 51 kronor allt som allt. Det stod en liten tjej bakom mig och såg arg ut. Jag skiter i dig, lilla tjej, hur mycket du än hatade mig! Det var pinsamt.

– Ätit hemmagjord äppelpaj.

– Korrekturläst hemtenta. Det är inte en av mina egenskaper jag gillar, men jag är bra på att hitta fel och brister. Jag gillar brister. Ibland ser jag mellan fingrarna.

 

