Årets bästa låtar!

thehitlist.jpg

Här kommer den obligatoriska listan, mina favoritlåtar under 2010. Låtarna är i bokstavsordning, efter artistnamn, utan någon inbördes rang. Jag bryr mig inte om ifall skivan som låten tillhör släppts under året. Kriteriet är alltså att JAG ska ha lyssnat och gillat/peppat/deppat/gråtit till låten under året som gått… (och det är bara en låt per band/artist, annars hade halva listat utgjorts av låtar från The Nationals skivor).

Klicka på låtarna för att öppna dem i Spotify.

[ingenting] – Låt Floden Komma

A Silent Film – You Will Leave a Mark

Belle and Sebastian – I Want The World To Stop

Blonde Redhead – Black Guitar

Broken Bells – The High Road

Danger Mouse  – Little Girl (Feat. Julian Casablancas)

Håkan Hellström – Shelley

JJ – My Life

Kaizers Orchestra – Bastard Sønn

Kanye West – POWER

Lady Linn & Her Magnificent Seven – I Don’t Wanna Dance

Moss – New Arms

The National – Conversation 16

Port O’Brien – Sour Milk/ Salt Water

The Posies – Licenses To Hide

The School – Let It Slip

Teoman – Ruhun Sarışın

Violens – It Couldn’t Be Perceived

2 thoughts on “Årets bästa låtar!

  1. YEAH! precis så en årslista ska göras 😀 palla bry sig om låten gjordes/släpptes/spelades sönder på p3 just det året. har du gjort någon lista (orkar inte så in på varje enskild låt)? 🙂

    • ingen separat lista (ville inte behöva spara den i all evighet), men jag kan göra en…

Kommentarer inaktiverade.