Till dig som använder (världens töntigaste tjänst) Gowalla!

gotohell.jpg

Det här är ett irritationsmoment som heter duga. Att du som använder Gowalla inte kan hålla dig inom tjänstens ramar… utan måste förpesta allas sociala medie-tillvaro genom att gå över gränsen. Jag vill inte veta var du är, så där på måfå. Jag bryr mig inte om ifall du just nu handlar på ICA Maxi, eller väntar på tåget i Skellefteå! Det är onödig information! Med risk att jag låter som en bitter gubbe (och är jag en bitter gubbe så är det delvis ditt fel!), men dina Gowalla-statusuppdateringar hör inte hemma på mitt twitter- och facebook-flöde!

Hade jag haft något som helst intresse av att veta var du är just nu, så hade jag själv använt tjänsten, eller ringt dig. Logiskt, eller hur? Varför är det här så förbannat viktigt för dig, att du bokstavligen måste gnida in din fysiska position i folks ansikten? Sluta lura dig själva! Ingen bryr sig om var du är!

One thought on “Till dig som använder (världens töntigaste tjänst) Gowalla!

Kommentarer inaktiverade.