Ett slag för Filip, Fredrik och Framtiden!

För någon månad sedan försökte Martin övertala mig om att jag borde kolla in Filip och Fredriks podcast. Rebell som jag är har jag ignorerat förslaget fram tills för några dagar sedan, då jag råkade snubbla över podcasten i iTunes. Eftersom jag ändå varvat allt annat i musikväg och alla övriga teknikpodcasts bestämde jag mig för att lyssna på dem.

Och de är bra. De är riktigt, riktigt bra! Det vet väl i och för sig varenda kotte vid det här laget. Filip och Fredrik är ju trots allt vår generations Astrid Lindgren. Jag imponeras mest över hur de fortfarande, efter alla dessa tv-program och påhitt, kan blanda white trash-kuriosa med snabba och fyndiga freudianska analyser på några få hundradelar. Det finns inte särskilt många avsnitt (10 st när detta skrivs) så jag har redan lyssnat igenom utbudet.

Det som fortfarande förvånar mig är hur få människor det är som laddar ner och lyssnar på podcasts i Sverige. Det är ju trots allt framtiden och höjden på bekvämlighet när man vill ha något att lyssna på samtidigt som man gör något tråkigt (städar, åker buss, lagar mat). Ja, jag vet att det finns radio, men det var länge sedan 1800-talet tog slut. Om du är en av dem som inte anammat framtiden än kan du börja göra något åt saken här (och nu): FilipOchFredriksPodcast

 

Fredrik och Filip

 

