Game Over for ever!

Det här spelet har förstört mitt liv. Åtminstone natten, och nu min semestermåndag. Jävla Game Dev Story! Kostar multum också, 28 kr på App Store!

gamedev-1.jpg

Spelet går ut på att driva egen spelfirma. Man tillverkar spel till diverse konsoler. Man väljer vad för sorts spel som ska utvecklas, och låter sedan de anställda fila på grafik och ljud. Det går också bra att ta in extern hjälp när in-house-bemanningen inte har tillräckligt med kunskaper (vilket de oftast inte har). I grund och botten är spelet baserat på enkla köp och sälj-principer. Man köper kunskapen, och säljer produkten; diverse spel i det här fallet.

Egentligen är det inget revolutionerande, och till och med enformigt. Men något gör att man inte kan lägga ifrån sig plågan när man väl börjat spela. Kanske är det den charmigt pixliga grafiken. Kanske är det min nostalgi till barndomen som jag aldrig uppskattat. Hur som helst, om du vet med dig att du inte är tillräckligt vuxen, råder jag dig att hålla dig borta från Game Dev Story.

 

