the dynamic blog

socialnetwork

Glömmer bort att jag har en blogg. Och en blogg som ska vara dynamisk kräver ju åtminstone några inlägg per år.

Såg och gillade The Social Network igår. Blev överraskad över hur väl Justin Timberlake passade i rollen som Napster-grundaren.

Något annat som överraskade mig är hur störande kvinnan som satt bakom mig var. Skrattade oförskämt högt, på de mest uppenbara ställena i filmen, och störde alla i salongen. Det var innan hon hällde ut läsken på golvet. Som om det inte vore nog satte hon upp fötterna på sitsen bredvid mig. Jag tittade argt på hennes fötter, i hopp om att hon ska fatta vinken, men nej. Den foten blev kvar där till sista scenen. Var nära att vända mig om och säga till, men lät bli. Önskar att jag inte vore så konflikträdd! Tänkte att det kanske är någon kriminell, eller psykisk sjuk. Efter filmen vände jag mig om för att se vem det var, och det var en helt vanlig tjej, och hennes killkompis. De såg ut som vilka studenter som helst. Dagens ungdomar alltså!

