Söndagsfasonerna

Så. Då är det söndagsfasoner igen. Inga överraskningar här inte. Det är vad jag gör. Kör efter mina egna, omvända principer. Anstränger mig så lite som möjligt under resten av veckan. Men när väl söndagen kommer, vilodagen av de alla för ordinärt folk, då går jag upp tidigt. Tar först hand om tvätten, därefter städar jag lite (samtidigt som jag lyssnar på någon teknikpodcast (lite roligt måste man ju ha under tiden)). Därefter blir det lite allmänt slappande. A boy has to rest.

IMG_1005.JPG

Framåt kvällen tar jag fram löken, köttfärsen, och lite gud vet vad som råkar finns hemma, och gör en godtycklig variant av köttfärssåsen jag lärde mig på hemkunskapen.

Jag vill anstränga mig mer, men någonting inom mig sätter fram handen och säger stopp. Och belägg. Fast nu ska vi inte överdriva. Ibland gör jag annan mat också. En gång 2008 gjorde jag till exempel en fransk löksoppa. Den är väldigt lätt att göra. Släng i x antal lökar, och koka.

Klart

One thought on “Söndagsfasonerna

Kommentarer inaktiverade.