Måndagsmys

Det där som glimmade förbi, det var smekmånaden på jobbet. Nu är den slut. Från och med i morgon är det återigen dags för samtal. Det här har varit min lugnaste period någonsin bortsett från mina misslyckade studier. På ett sätt är det skönt att komma igång och göra lite nytta, men samtidigt kommer jag sakna att få betalt bara för att finnas till. Jag har också börjat med lite amatörlobbying. Försöker få alla mina kollegor att förstå att Stefan är den bästa vi har. Mest kunnig, mest sympatisk och han kan karate. På riktigt. Blir jag hälften av det Stefan är, blir jag helnöjd.

Det var inte särskilt trevligt att komma hem och upptäcka att varmvattnet är borta. Vilken kalldusch! Åtminstone kommer det bli det om det inte är fixat till i morgon. Annars får jag väl ringa och sjukskriva mig för bad hair day. De håller på och grejar med något på gatan. Undrar om det har något med vattnet att göra. Tänkte först ringa till fastighetsägaren, men tänkte sen att någon annan säkert redan ringt. Lite vatten har väl ingen dött av.

Hade mitt internet försvunnit däremot, då hade jag blivit helt galen!

