Söndagskuriosa

Det är ironiskt att mitt mest lästa inlägg hittills är det som handlar om lanseringen av Windows 7. Rent statistiskt är det fler som är nyfikna på hur den nya versionen av Windows presterar, än vad som försigår i macvärlden. Förvisso har jag inte heller lyckats ägna mig helhjärtat åt bloggen, men jag får försöka lägga på ett koll och se till att omvända stackarna som kommer in av misstag. Windows 7? Vad sägs om att göra det lätt för dig och hoppa på mactåget direkt?

Har än känsla av att antalet macanvändare kommer stiga rejält i Sverige . I USA ligger Apples andelar på strax under 10% (och ökar för varje år). Det är vad jag räknar med på hemmafronten också. Just nu är de svenska marknadsandelarna på 6% (det är en bra ökning från 2% år 2002). Vi får inte heller glömma att Apple satsar på premiumsegmentet och tjänar bra med pengar även på nuvarande nivå.

