Onödigt vetande

Häromdagen lärde jag mig att det finns en liten, specifik punkt i bakre delen av hjärnan. När du får en låt på hjärnan är det  där, i den punkten, i bakhuvudet som den snurrar på repeat. Likadant kan jag tänka mig att det är med onödigt vetande. Någonstans finns det förmodligen en eller flera fläckar som samlar på sådant som inte är livsnödvändigt. Tycker man att den fläcken ekar alltför tomt kommer här mitt bidrag som jag läste om på bussen hem.

Macworld har en artikel om fem sätt att använda Escape-knappen i OS X. Det som kändes någorlunda relevant för mig är tipset om att snabbt gömma muspekaren när man läser något i Safari eller Firefox. När muspekaren har en tendens att hamna i vägen räcker det att trycka på escape, och vips så är den borta från skärmen. Förvisso är det inte särskilt jobbigt att flytta bort pekaren på vanligt sätt (genom att dra den till en annan plats), men det skadar inte att ha alternativ.

För att få hela listan besöker man Macworld.

